Polona Fister
Psiholog spoštuje ljudi in njihove osnovne človekove pravice, dostojanstvo in enakovrednost. Načelo spoštovanja pravic in dostojanstva je bistveno načelo psihološke etike. Vsakemu klientu zagotavljamo zaupnost in diskretnost. Pri delu nas zavezuje tudi Kodeks poklicne etike psihologov.
Eden od pogosto prisotnih strahov pri odločanju za svetovanje, še posebej za osebno svetovanje, je pomislek o tem, kako bomo zmožni zaupati svoje osebne, intimne misli, dogodke, odločitve … strokovnjaku, psihologu.
Pravzaprav se velikokrat izkaže, da je določene (predvsem boleče) stvari lažje zaupati »nevtralni osebi«, osebi, ki ni neposredno povezana z našim vsakdanjim življenjem in ostalimi pomembnimi osebami naše okolice. Vse, kar zaupate psihologu pri svetovanju je zaupne narave in kot tako varno pred »vpogledom« drugih oseb.
Psiholog sme od obveznosti popolnega ščitenja podatkov odstopiti le v izjemnih primerih (ko je ogroženo življenje klienta ali življenje drugih ljudi ali, ko gre za zlorabo otrok). Tudi takrat smiselno omeji dostop do podatkov in sporočanje ter razkrije samo vsebine, ki so neposredno povezane s potrebo ali zahtevo.
Kodeks poklicne etike, po katerem se pri svojem delu ravnamo, je le formalni okvir našega svetovalnega dela. Vsako delovanje temelji tudi na visoko postavljenih etičnih merilih, ki temeljijo na spoštovanju vsakega posameznika ter njegovih pravic.
Kodeks poklicne etike psihologov si lahko preberete tudi tu .
Uspešne organizacije, podjetja imajo nekaj skupnih značilnosti. Ključna izmed njih je zaupanje: zaupanje med ljudmi, ki delajo v njej ter zaupanje zunanjih partnerjev in strank, ki ga ta organizacija uživa. Ko se odločimo za svetovanje v podjetju je zaupanje temelj, na katerem gradimo rezultate. To velja tako za zaupanje med nami in vodilnim kadrom, naročnikom, kot tudi za zaupanje med zaposlenimi, ki si ga pridobimo s korektnim pristopom našega dela, ki na prvo mesto postavlja »človeka«.