Ob zaključku oz. začetku leta se v organizacijah izvajajo letni razgovori. Dobro načrtovani in korektno izvedeni so dobro orodje za upravljanje s človeškimi viri. Večkrat pa naletimo na odzive posameznikov, tudi vodij, da so jim tovrstni razgovori odveč, zdijo se jim brez pomena.
Kadar so letni razgovori sami sebi namen ali, še hujše, le orodje za iskanje napak ter manevrski prostor za »kazenske ukrepe«, je bolje, da jih sploh ne izvajamo.
Dober letni razgovor je razvojno naravnan. Pravzaprav je izvajanje letnih razgovorov sestavni in pomemben del sodobnega sistema vodenja in organizacijske kulture vsakega podjetja.
Vsebina letnih razgovorov je izčrpen pogovor o tekočih nalogah, opravljenem delu in rezultatih, ciljih in nalogah za prihodnje obdobje ter o sodelavčevem osebnem razvoju in karierni poti.
Ko v organizacijo uvajamo prakso rednih letnih razgovorov, se sprehodimo skozi tri stopnje:
- Najprej usposobimo strokovne službe, pripravimo potrebno gradivo in navodila za izvedbo ter usposobimo vodje. V tem koraku obvestimo in pripravimo tudi ostale zaposlene.
- V drugem koraku letne pogovore izvedemo.
- Zadnji korak, ki velikokrat umanjka in se zato praksa letnih razgovorov po začetnem zanosu razvodeni, so izvajanje kontinuiranega (letnega) usposabljanja za izvajanje letnih razgovorov ter nadgradnja sistema v smislu zasledovanja vedno novih ciljev organizacije.
Kvalitetna izvedba letnih razgovorov je v močni meri odvisna tudi od tega ali ima podjetje oblikovano poslanstvo in vizijo ter kako ju komunicira (predvsem znotraj organizacije).
Prav tako pomemben je sistemsko oblikovan nabor ključnih kompetenc za vsako delovno mesto.
Glavna prednost dobrih letnih razgovorov je možnost za motivacijo in rast.
Letni razgovori omogočajo:
- boljše medsebojno razumevanje in s tem boljšo komunikacijo
- spodbujanje usmerjenosti k rezultatom in izboljšavam
- povezovanje ciljev organizacije s cilji posameznega zaposlenega
- razvoj pozitivne organizacijske kulture in klime
- boljši razvoj potencialov