Preko očesnega kanala, torej preko vida, sprejemamo ogromno informacij. Ob tem aktiviramo različne možganske centre, ki so povezani z »usmerjanjem« naših čutnih kanalov in s tem usmerjamo procese pridobivanja informacij.
Poznavanje delovanja naših čutil v povezavi z miselnimi procesi nam razloži ali pa olajša marsikatero situacijo.
Očesne gibe v grobem delimo na:
- Pogled navzgor: aktivira vizualizacijo, vizualni kanal, ob tem lažje tvorimo nove ideje, zato npr. pri brainstormingu svetujemo, da s pogledom navzgor usmerjamo aktivacijo možganskega centra (v sedečem položaju se naslonimo nazaj in pogled usmerimo navzgor); pogled je usmerjen navzgor tudi ob stoječi predstavitvi sedečemu "občinstvu".
- Pogled naravnost (eye contact): aktiviran je avdiokanal; kadar želimo sporočati večje količine informacij, kjer je potrebna večja koncentracija in dobro sprejemanje, je izjemno pomemben očesni stik, pogled usmerjen naravnost. Takrat se izogibajmo prenašanju informacij preko telefona, cilj bomo lažje dosegli ob osebnem kontaktu.
- Pogled navzdol: aktivira se kinestetika, situacija se zaradi "usmeritve vase" umiri, pozornost na zunanje dejavnike in dražljaje se zmanjša; aktivacija tega kanala je smiselna ob potrebi po umiritvi nastale situacije (tega se poslužujejo npr. vzgojiteljice v vrtcih, ko v skupini otrok, ki je preveč razigrana, situacijo umirijo s tem, da na tla vržejo nek predmet, ki usmeri pozornost navzdol).
Princip usmerjenega podajanja informacij lahko prenesemo npr. tudi na podobo spletne strani: pomembno je, katere vsebine umestimo v zgornji, srednji in spodnji del strani, ki jo prikazujemo.